środa, 17 lutego 2010

Linksys by Cisco

Po 3 latach użytkowania LiveBoxa od TP, w końcu nabyłem własny sprzęt. Powiedzcie czy to nie jest głupota płacić 10zł miesięcznie za router (LiveBox) który nie zachwyca niczym i nie jest warty nawet 2 zł miesięcznie. Livebox miał dwa porty Ethernet z czego jeden miał służyć do oglądania telewizji i tu ciekawostka, telewizja działa po podłączeniu anteny satelitarnej do specjalnego tunera satelitarnego który też dzierżawi się od Tp, po czym podłącza się to wszystko LiveBoxa, tracąc jednocześnie jeden port Ethernet. Z doświadczenia wiem jak jest trudno za instalować ten system Tv, bo żeby telewizja działała należy ta funkcję w Liveskrzynce wyłączyć(Paranoja, beznadzieja, debilizm). Następną ciekawa funkcją są dwa porty USB jeden wyjściowy, do podłączenia komputera kablem drukarkowym i to jest w sumie niezła opcja jak ktoś niema karty sieciowej w kompie. Ale w Livepudle jest jeszcze jedno USB takie zwykle niepozorne i ... MARTWE, tak kochani martwe, w założeniu port ten miał służyć do podłączania urządzeń takich jak kamerka internetowa, drukarka, czy co tam chcecie, do LB przez co urządzenie stało by się urządzeniem sieciowym i to była cudowna opcja, bo niezależnie który komputer byłby włączony, można było by korzystać z urządzeń sieciowych fajnie ?? fajnie ale nie w Polsce, panowie programiści gdy dostali oprogramowanie tej skrzynki do przepisania na polski, bo LiveBox przyszedł do nas z FraceTelecom czy jakoś tak. I wszystko było by cacy, ale programiści dali plamę na całej linii i przeoczyli jeden port, właśnie ten jeden mały USB. Na koniec krytyki dodam jeszcze wygląd Liveboxa mnie razi:
-Białe
-Wielkie
-Szybko się brudzi
-Nie da się tego ukryć bo wszędzie szpeci
-i ten wielki migający na Biało emblemat TP na froncie (na szczęście można wyłączyć)

No to ponarzekałem teraz czas się poszczycić nowym nabytkiem, tak więc od początku
Pojechałem do centrum, do Platana i postanowiłem jeszcze raz przejść się po sklepach żeby ewentualnie wychaczyć Linksysa na jakiejś promocji. Zawitałem do sklepu Sferis usłużny pan od razu podszedł i zapytał w czym może pomóc. Pan uprzejmie pokazał mi sprzęt jaki mógł zaoferować, wszystko pięknie ale cena jaką mi zaproponował mnie przeraziła, 230zł więc zapytałem dlaczego tak drogo, odpowiedział że taniej nie będzie nigdzie więc zacząłem się trochę wykłócać że znajdę taniej tak więc poszedłem do RTVeuroAGD i nabyłem router za 179zł i kartę sieciową WiFi za 99zł po czym poszedłem do Sferis i pokazałem zdziwionemu panu sprzęt jaki nabyłem u konkurencji po tym jak powiedziałem że jednak można, usłyszałem cięta ripostę o treści jak "sprzedają po cenie hurtowej to się niema co dziwić".

Po wszystkim wróciłem do domu z dwoma pięknymi pachnącymi nowością pudelkami

Ładne prawda??

Następnie wypakowywanie i niespodzianka ale o tym później



Żółty kabel trochę psuje wygląd ogółu ale on jest za kompem i niema to jakiegoś większego znaczenia. I teraz obiecana niespodzianka powyższe zdjęcia ukazują wypakowanie routera teraz karta sieciowa WiFi ciekaw jestem czy zauważycie o co mi chodzi. Co mogło mnie zaskoczyć??

Otwieramy pudełko i widzimy kopertę a w niej płyta, instrukcje więc nic ciekawego no to idziemy dalej. Dźwigam kopertę i ... no właśnie co tu jest nie tak odpowiedzi proszę w komentarzach :D



Podłączyłem wszystko i chodzi pięknie więc na zakończenie fotka działającego sprzętu.



Pozdro

1 komentarz:

  1. kto wie, co się w życiu trafi, jaki Meksyk i jakie więzienie... Dzięki!

    OdpowiedzUsuń